L’adequació a la nova situació ha estat sorprenent. Aquestes setmanes de confinament a casa ens han obligat a compartir per a continuar treballant juntes i no sols ho hem fet gràcies al treball de les companyes, per crear canals i compartir eines, sinó que confiem a treure una cosa positiva de tot aquest camí que ha posat en el centre no sols la importància que avui dia té la nostra alimentació, sinó també la rellevància de les persones que participen en fer-ho possible i el nostre paper d’elecció.
Aquests tres mesos no han estat fàcils, dir el contrari, en un context en el qual moltes ens hem vist obligades a compaginar el teletreball, amb la vida familiar… seria falsejar la realitat. La no diferenciació dels espais físics ha relegat a un únic lloc, la pantalla, tots els tipus de trobades (també el comunitari) i això ha estat complicat de gestionar en un projecte com el nostre on les sòcies participen activament. Un projecte replet de somriures dosificats amb petites abraçades i també moments de distensió.
L’emergència sanitària va arribar en un moment important on el nostre projecte cooperatiu de Supermercat estava literalment independitzant-se de la seva mare. Com us vam explicar en el seu moment, el 10 d’octubre del 2019 ens vam constituir en cooperativa i des de llavors ha estat vital l’acompanyament que des de l’Associació per l’Impuls dels Supermercats Cooperatius i el Mercat Social, més coneguda com a Food Coop BCN, s’ha fet.
Més enllà, durant els primers mesos d’enguany vam estar dissenyant, dibuixant, un calendari d’accions per a aquest 2020. La Covid i la necessitat d’analitzar els resultats d’inversió necessaris per a fer realitat el projecte, obtinguts d’un local a la Sagrera, gràcies al treball de La Col i NGIngenieros, han reestructurat l’ordre de prioritats en aquests 3 mesos. Contrarestar les nostres hipòtesis de partida del pla d’empresa és part del full de ruta d’aquest 2020. És inviable avançar i disposar d’un local sense arribar a tenir el mínim de finançament propi i una base social potent impulsora.
Atreure noves sòcies al projecte sense tenir un local sembla complicat però creiem que no és impossible! Mentrestant, és possible adaptar les nostres necessitats del local sense renunciar a l’objectiu d’una àmplia varietat de productes de compra? Aquí també hi ha diferents opcions. I són aquests els matisos que hem començat a explorar durant el confinament, col·lectivament.
Hem volgut escriure aquest post per a compartir amb vosaltres el moment en el qual ens trobem. Entenem la complexitat del que tenim entre mans i aquesta denota la necessitat de fer del Supermercat Cooperatiu i Participatiu de BCN una prioritat. Una prioritat que passa per avançar al costat de Mercè, Eva, Miriam i les 82 sòcies de consum i col·laboradors més, que ja han fet un pas al capdavant, i arribar a tu. Et necessitem per donar sentit a la paraula “col·lectiu”. T’hi apuntes?