En una xerrada impulsada per l’AFA Mallorca, finalment una desena de persones de diferents escoles de l’Eixample Esquerra de Barcelona van reunir-se dilluns 31 de maig per escoltar dos interessants presentacions a càrrec de Laura Batlle de la comissió de Comunitat de Foodcoop Barcelona i Patrick Kappert, coordinador de SuperCoop Manresa. Una xerrada molt inspiradora.

La Laura Batlle realitzà la presentació general del projecte de Foodcoop Barcelona, centrant-se en les idees, valors i experiències que l’inspiren, alguns detalls de l’operativa, les perspectives i necessitats de futur i el moment en què es troba el projecte actualment així com les diferents formes de participar-hi. A remarcar que ja hi ha local al Passatge d’Aragó 9, que s’ha superat la xifra de 250 socis i que el projecte s’organitza en comissions i grups de treball de persones voluntàries i una coordinadora, així com l’assemblea que és l’organ decisori màxim.

A continuació Patrick Kappert donà a conèixer l’experiència de Supercoop Manresa. A nivell decisori s’organitzen per cercles. El cercle de coordinació és on es prenen totes les decisions i és on s’el·labora el pla d’empresa on s’assigna a cada cercle la seva responsabilitat i el seu pressupost. Els cercles (finances, informàtica, compres…)  i subcercles són autònoms i lliures dins el seu pressupost. Els cercles els formen 5-6 persones, cada cercle té el seu líder i aquesta manera d’organitzar-se rep el nom de sociocràcia. Explicà que el super pretèn arribar a poder tenir la mateixa categoria de productes que la resta de supermercats però està costant aconseguir alguns dels productes que compleixin els criteris. També passà algunes dades de la feina del dia a dia, cada soci ha de treballar tres hores cada 4 setmanes i d’aquesta manera el supermercat arriba a mobilitzar fins a 500 persones que en grups de 5-6 persones realitzen 98 torns de feina totals per cobrir 68 hores setmanals d’obertura del centre. Els torns es coneixen amb un any d’antel.lació per tal de poder planificar la vida personal i es prioritza el bon ambient dins els torns. Per posar en valor el projecte d’un supermercat propi destacà els valors que inspiren el supermercat en contraposició als que poden primer en altres alternatives ecològiques existents al mercat “Tot el procés de fer les coses junts amb els socis des del principi és molt bonic i ha fet que les persones abans de ser consumidores del super n’han estat treballadors i això fa que hi hagi molta responsabilitat”

En el torn de preguntes van sorgir temes com el compromís amb els torns, el lliurament a domicili, la localització de productors i producte, l’organització interna de comandes, la informació del producte, les diferents categories de socis, la responsabilitat social que implica la cooperativa, “persones que comparteixen nevera”, cures a nivell de grups de treball…

“A banda de ser tot ecològic és un projecte social a gran escala!” Patrick Klappert

“Es crea comunitat” Laura Batlle

Us deixem aquí l’enllaç al vídeo sencer de la xerrada:

En aquesta web utilitzem cookies. Et recomanem l'acceptació d'aquestes per gaudir d'una navegació òptima, en cas contrari només s'utilitzaran les cookies necessàries per poder navegar. Pots consultar les preferències de privacitat per obtenir més informació sobre les cookies utilitzades.

Privacy Settings saved!
Política de privacitat

Aquest lloc web emmagatzema informació anònima provinent de cookies. Consulta les diferents cookies que utilitzem per tal de facilitar la teva navegació.

Aquestes cookies són necessàries perquè el lloc web funcioni i no es poden desactivar en els nostres sistemes.

Per utilitzar aquest lloc web utilitzem les següents cookies requerides tècnicament
  • et-editor-available-post-19-fb
  • woocommerce_cart_hash
  • woocommerce_items_in_cart
  • wordpress_gdpr_allowed_services
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wp_woocommerce_session

Decline all Services
Accept all Services
Share This